8 Tipov ako chudnutie a premenu tela dostať na novú úroveň

Autor: Matúš Špirko | 20.2.2017 o 11:44 | Karma článku: 2,01 | Prečítané:  374x

Aby ste dosiahli svoju vytúžený výsledok, schudli, pribrali alebo zlepšili svoj životný štýl skúste sa riadiť týmito jednoduchými radami.

1. Menší tanier

Verili by ste, že ak konzumujete stravu z väčších tanierov, misiek automaticky zjete viac jedla ? Možno to znie neuveriteľne, ale je to fakt potvrdený výskumom.

V jednej štúdií ľuďom bez ich vedomia dali v kine väčšie nádoby na popcorn a sledovali, že zjedli väčšie porcie popcornu v porovnaní s ľuďmi, ktorí mali menšie nádoby. Keď to prezradili tím, ktorí mali väčšie nádoby tak sa priečili a nechceli veriť. Čísla neklamú a tie ich presvedčili o opaku.

Skúste preto jesť jedlá z menších tanierov a pomôže vám to zjesť menšie porcie jedál. To bude znamenať nižší kalorický príjem a chudnutie.

To isté platí pre nakupovanie. Zamerajte sa na nakupovanie menších balení. Nekupujte rodinné balenia len preto, lebo je to teraz v akcii a je to výhodné. Možno niečo ušetríte, ale v konečnom dôsledku na to doplatíte priberaním. Takisto sa snažte o to na nákupe používať menšie nákupné košíky a budete kupovať menej.

Menší tanier = menej prijatých kalórií = chudnutie

 

2. Zelený čaj

Keď si pozriete väčšinu produktov (doplnkov výživy) pre spaľovanie tuku tzv. „spaľovače“ nájdete na zadnej strane obalu v zložení extrakt zo zeleného čaju.

Zelený čaj je dostupný produkt vďaka ktorému vieme naše chudnutie posunúť na novú úroveň. Pomôže nám spaľovať tuk a je to zároveň prírodna forma.

Odporúčam piť zelený čaj v intervaloch. Pite ho napríklad 2-3 týždne, potom si dajte na týždeň pauzu a celý cyklus môžete znova zopakovať.

3. Vitamíny, Minerály, Omega- 3

Nedostatok vitamínov a minerálov môže spôsobiť zablokovanie procesu spaľovania tuku. V prípade, že nám chýba nejaký minerál, alebo vitamín môže to negatívne vplývať na procesy v tele. Môže to ovplyvniť fungovanie hormónov v tele a tým pádom to môže mať negatívny vplyv na spaľovanie tuku.

Keď ste na začiatku chudnutia, premeny vaša strava bude pravdepodobne nedostatočná a je dosť pravdepodobné, že máte nedostatok nejakého vitamínu, alebo minerálu. To môže byť dôvod kvôli ktorému sa vám nemusí dariť chudnúť.

Odporúčam v strave navýšiť zeleninuovocie. Prípadne si môžete zadovážiť aj multivitamínovýmultiminerálový doplnok výživy a užívať jednu tabletu denne ihneď po raňajkách. Vždy po jedle, pretože vitamíny A,D,E,K sú vitamíny rozpustné v tukoch. Potrebujete zjesť potravinu s obsahom tuku, aby sa tieto vitamíny mohli vstrebať.

Omega- 3, alebo rybí olej, tuk. Je zodpovedný za zdravé vlasy, nechty, pleť, ale najdôležitejší je fakt, že podporuje výživovanie mozgu a to v konečnom dôsledku znamená, že má vplyv aj na našu mentálnu funkciu, na našu psychiku. Vďaka omega-3 mastným kyselinám sme schopný byť motivovaný dlhšiu dobu a to je pre proces chudnutia veľmi podstatný fakt, kde hrá trpezlivosť významnú úlohu.
 

4. HIIT kardio

Kardio znamená pohybovú aktivitu pri určitej tepovej frekvencii pomocou, ktorej sme schopný spaľovať tuk. Ak tento spôsob používate príliš dlho, môžete začať stagnovať, zastaví sa váš pokrok pri chudnutí. Pre zmenu je vhodné použiť intervalové kardio pri ktorom meníme rýchlosť následovne: Prvú minútu si dáme na zahriatie v miernom tempe a potom začneme striedať rýchlosti napríklad každých 30s. Tzn. 30s ideme veľmi rýchlo a 30s veľmi pomaly po dobu 15-20min. Pokiaľ by to bolo pre nás príliš veľa, môžeme si dobu trvania kardia skrátiť aj na 10min, alebo ak to bude na druhej strane málo môžeme si to predlžiť aj na 30min.

5. Viac pohybu v bežnom živote

Ak je to možné začnite sa viac hýbať vo svojom živote. Namiesto výťahu použite schody, na kratšie vzdialenosti nahraďte auto bicyklom alebo chôdzou.

Jednoducho zvýšte svoju dennú spotrebu energie a dostanete sa do lepšej formy.

6. Pomalšie jedenie

Výskum dokazuje, že ľudia ktorí jedia pomalšie zjedia aj menej. Je to tak. Náš mozog potrebuje určitý čas na to aby spracoval informáciu o žalúdku, ktorý je plný. Ak do seba jedlá nahádžeme, mozog to nestihne spracovať a preto zjeme viac. Máme stále pocit, že sme hladný respektíve, že žalúdok nie je stále naplnený.

Spomaľte. Vychutnajte si jedlo. Do úst si vložte ďalší kus potravy až vtedy keď ten predošlý spolknete. 

7. Vizualizácia

Predstava splneného sna, cieľa môže byť pre vás motorom. Takáto predstava dokáže naštartovať vašu motiváciu a s ňou chuť pustiť sa do akejkoľvek činnosti, ktorá súvisí s dosahovaním vašich cieľov a snov. Každý deň si ráno predstavte svoj sen a precíťte ho. Prežite ho vo svojej predstave tak, ako keby sa momentálne odohrával. 

 

8. Čistá voda

Pitný režim je veľmi dôležitý, ale ešte dôležitejšia je kvalita príjmaných tekutín. Pokiaľ denne vypijete povedzme 2l tekutín a z toho je 1l džús, cola alebo energetický nápoj, navýšili ste svoj príjem cukru až o 16 lyžičiek cukru

Predstavte si teraz, že by ste do 2dcl pohára nasypali 16 lyžičiek cukru a zaliali ich čistou vodou. Vypili by ste tento pohár? Je to hrozná predstava však ?

Vyberajte radšej kvalitnejšie tekutiny medzi ktoré patrí čistá voda, sem tam nesladená minerálka, a nesladený bylinný čaj. Zbavíte sa tak prebytočných kalórií a naštartujete svoje chudnutie.

Viac informácií nájdete na našej webovej stránke

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Horiaci obklad z londýnskej budovy sa používa aj na Slovensku

Francúzsky výrobca v pondelok oznámil, že obklad, ktorý pravdepodobne významne prispel k tragickému požiaru v Londýne, prestal vyrábať.

DOMOV

Fico sa po futbale vybúril na liste šéfovi UEFA

Pri iných futbalových kauzách mlčal.

KOMENTÁRE

Sprisahanci z jadra: Premiérove konšpiračné predstavy o futbale

Veľké krajiny chcú vybabrať s menšími.


Už ste čítali?