5 stratégií ako v chudnutí začať čo najlepšie

Autor: Matúš Špirko | 27.3.2017 o 9:06 | (upravené 27.3.2017 o 9:30) Karma článku: 1,84 | Prečítané:  244x

Niekedy frustrácia a sklamanie z neúspechu a hlavne zo zlého začiatku môže spôsobiť totálnu katastrofu a určiť trend celému procesu premeny.

Ak začneme tento proces správne a podarí sa nám dosiahnuť malé úspechy v začiatku dodá nám to motiváciu a silu kráčať ďalej vpred. Budeme v tom vidieť zmysel a budeme mať chuť v celom chudnutí a zmene pokračovať.

Na to aby ste sa vyhli zbytočným chybám hneď na začiatku ponúkam 5 overených stratégií, alebo postupov ktoré vám vedia pomôcť.

Prosím vás hlavne o to, aby ste si po prečítaní vybrali aspoň jednu zo stratégií a ihneď ju zrealizovali.

„ Nikdy neostávajte len pri slovách, alebo myšlienkach. Premeňte to všetko ihneď do praxe.“

 

Začnite si klásť správne otázky.

Stratégiou číslo jedna je spoznať sám a tak trochu sa vyspovedať. Na začiatku je najlepšie byť sám k sebe úprimný. Vyložiť všetky karty na stôl a neklamať si. Pokiaľ si zaklamete v začiatku, doženie vás to neskôr. Hoci sa to ťažko číta je to fakt. 
Nezabudnite odpovedajte si úprimne a snažte sa viac do hĺbky spoznať sám seba a pochopiť prečo ste tam kde ste a ako sa to dá napraviť.

Skúste sa seba pýtať tieto otázky:

  • Od kedy mám problém s nadváhou ?
  • Ak som nemal v určitý časový úsek života problém s nadváhou čo som robil inak ako teraz ?
  • Ktoré konkrétne kroky potrebujem podstúpiť, aby som tieto problémy napravil ?
  • Čo ma najviac v chudnutí momentálne brzdí  ?
  • Čo som schopný s touto prekážkou urobiť, aby som ju prekonal ?

 

Urobte si analýzu životného štýlu

Predtým než ktokoľvek začne s procesom chudnutia a zmeny je super ak si najprv urobí analýzu svojho moemntálneho životného štýlu.

Ako príklad uvediem zopár postupov.

Na začiatku si skúste zapisovať aspoň tri dni všetko čo zjete a vypijete. Úplne všetko čo vložíte do svojich úst, nech je to čokoľvek. Buďte k sebe úprimne a dajte pravdu na papier. Nemeňte počas zapisovania svoje návyky, ani nechcite aby to na papieri vyzeralo lepšie ako to v skutočnosti je.

Teraz odhalíte skutočnosť a tréner vám pomôže identifikovať konkrétny nedostatky, chyby a problémy vo vašom stravovaní. Vám toto cvičenie pomôže uvedomiť si čím vyživujete svoje telo a bude to zaujímavé zistenie verte mi.

Taktiež si urobte trojdenný záznam vašich aktivít a snažte sa vyhodiť činnosti, ktoré nie sú v súlade s vašími životnými hodnotami a cieľmi. Nahraďte ich užitočnejšími aktivitami, ktoré vám prinesú výsledky.

Zistiť svoj momentálny stav a určiť si reálny cieľ

Predchádzajúce dva body hovoria o tom, aby ste zistili svoj momentálny stav. Je možné ísť viac do hĺbky.

Odpovedzte si aj na ďalšie otázky v tejto oblasti

Vytvoriť si plán krokov podľa analýzy životného štýlu

Vďaka predošlým analýzam v bode č. 1. a 2. viete zistiť kde máte nedostatky. Tzn. teraz ak chcete dosiahnuť svoj cieľ treba tieto nedostatky vylepšiť. Ku každému nedostatku, alebo problému ktorý vás dostal do momentálnej situácie si napíšte riešenie. Vytvorte si dva stĺpce vedľa seba v prvom budú slovom napísané všetky problémy vo vašej momentálnej situácií a v druhom budú riešenia resp. kroky pre zlepšenie, alebo vyriešenie týchto problémov. Kroky v druhom stĺpci sú pre vás body plánu pre chudnutie a zmenu. Dodržiavaním týchto krokov viete dosiahnuť to o čom snívate.

Pripraviť si prostredie

Prostredie v ktorom žijeme tvoria ľudia a okolie v ktorom sa najčastejšie nachádzame. Aj keď sa nad tým možno veľmi často nezamýšľame, prostredie nás formuje a má na nás obrovský vplyv. Je to fakt vďaka ktorému vieme rásť pokiaľ si ho prispôsobíme predstavu o tom aký by sme chceli byť ľudia a čo by sme chceli dosiahnuť.

Ako prvý krok odporúčam urobiť aspoň malé zmeny vo svojej izbe. Urobiť si v nej poriadok, pretože v chaose sme zahltený množstvom nepodstatných vecí a tie podstatné nám unikajú. Zmeniť rozloženie nábytku (psyhologický efekt vďaka ktorému vzniká podnet pre začiatok niečoho nového, iného). Vylepiť si niekam na stenu motivačný citát, plagát, alebo svoje ciele.

Pouvažovať takisto nad tým s kým sa stretávame, čo čítame, pozeráme, na aké miesta chodievam a aký to má vplyv na nás.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Horiaci obklad z londýnskej budovy sa používa aj na Slovensku

Francúzsky výrobca v pondelok oznámil, že obklad, ktorý pravdepodobne významne prispel k tragickému požiaru v Londýne, prestal vyrábať.

DOMOV

Fico sa po futbale vybúril na liste šéfovi UEFA

Pri iných futbalových kauzách mlčal.

KOMENTÁRE

Sprisahanci z jadra: Premiérove konšpiračné predstavy o futbale

Veľké krajiny chcú vybabrať s menšími.


Už ste čítali?